De ceva timp, producția biologică în agricultură găsește modalități alternative de distribuție.

Și mulți producători își vând produsele (marketing direct) pe strada sau direct din propriile case.

În perioadele de #coronavirus se pare că acesta este un mod foarte interesant de a minimiza riscul de infecții, de a oferi oamenilor hrana necesară și, în același timp, de a asigura produse de înaltă calitate.

În Austria sunt foarte bine apreciate magazinele de vânzare direct, administrate de fermierii locali.

Nu există personal. Nimeni nu controlează. Doar unele dintre aceste magazine au supraveghere video.

Magazinele sunt organizate în chioșcurile de lângă casele fermierilor sau într-o cameră la care oamenii pot avea acces din stradă 24 de ore / zi.

Ei colectează banii în cutii. Cumpărătorii își scriu achiziția într-un blocknotes (acesta este folosit de proprietari pentru înregistrarea fiscală …) și plătesc numerar.

Textul din zona de plată spune: „MULȚUMESC PENTRU ONESTITATEA TA”

Herbert Paulischin, care a experimentat acest mod de face cumpărături direct de la producători, spune că acesta este momentul în care trebuie să ne schimbăm abordarea economică. Nu ar trebui să mai fie vorba despre profit, ci de asigurarea hranei și a produselor de calitate, dar și de relația producător – client bazată pe încredere.

Ar trebui să luăm în considerare această abordare bazată pe valoari și să asigurăm și la noi în țară posibilitatea producătorilor de a ne oferi produse! Sigur că se impune o adaptare a ideii pentru orașele mari, dar există deja idei care ne pot inspira!