Relațiile interpersonale sunt baza intervenției în serviciile sociale – Conferința Națională de Asistență Socială, România 2019

Asistenții sociali și practicienii din serviciile sociale au discutat, în cadrul Conferinței de Asistență Socială România 2019, despre modul în care creștem impactul intervenției atunci când reușim să construim relații interpersonale de calitate.

Întreg suportul oferit de către asistentul social este tradus prin intermediul calității relației umane pe care el o construiește cu persoana care are nevoie de suport. Asistentul social poate să transfere cunoașterea spre cei care au nevoie de suport doar dacă știe și poate să se “folosească pe sine” într-un mod creativ în relația profesională și dacă poate să construiască relația profesională în interiorul unei relații umane de calitate.

Cu toate acestea, creșterea birocrației în cadrul serviciilor sociale determină o scădere a timpul petrecut de către asistentul social cu persoana care are nevoie de suport. Din acest motiv, nevoia de angajare și formare a asistenților sociali și a personalului de specialitate sau de îngrijire din serviciile și centrele sociale constituie o condiție pentru creșterea impactului în viața oamenilor.  

Beneficiile financiare sunt necesare oamenilor care trăiesc în sărăcie sau forme complexe de excluziune sociale, dar schimbările din viața lor sunt posibile doar atunci când ei beneficiază de servicii sociale bazate pe relații interpersonale de calitate.

Asistenții sociali și personalul din serviciile sociale au discutat la Conferința de Asistență Socială România 2019 despre:

  • Modul în care pot fi utilizate relațiile personale în actul profesional realizat în serviciile sociale;
  • Nevoile asistenților sociali și ale personalului din serviciile sociale pentru a interveni utilizând relațiile personale;
  • Diferența dintre relațiile interpersonale create în contextul vieții private și relațiile interpersonale create în actele profesionale din cadrul serviciilor sociale;
  • Valorile și tehnicile activate în cadrul relațiilor interpersonale create în spațiul de lucru;

 

Mulțumim tuturor pentru contribuția la succesul Conferinței de Asistență Socială România 2019!

Mulțumim Adela Șetet și echipa CFCECAS pentru organizare și participanților pentru contribuții. Mulțumim Tommy Zuljevic-Salamon, Liviu Mihăileanu, Alina Costin și Lucian Caciamac pentru prezentări, Mădălina Manea și Adriana Sălcianu pentru organizare, precum și echipei de voluntari – Simona și Gabriela!

Ana Rădulescu & Herbert Paulischin


Organizatori și parteneri:

CFCECAS (www.cfcecas.ro) & ASproAS (www.asproas.ro) & IFSW (www.ifsw.org) & ESN (https://www.esn-eu.org)